Jásd

 

Üdvözöljük Jásd község honlapján!

 

0e540523759c0a0c83be3668a5d329bf.jpg

36c9b876513270f61435a16ff8112089.jpg

924bf2b98bce56f974e647d2802e2be9.jpg

14d579582df05379413ff368127e7b0a.jpg

5f3f3a04856371b8dd8d7d205dd185d2.jpg

fe0af22c6ee0e589236fdc973b97e327.jpg

ae12602ab75a7d9359d16d0983a17563.jpg

8ec618196ae9f374733825c3df29d0bf.jpg

b9c726ca2cc77b06bde5fa0e60ae0e78.jpg

b92cd8190192898ad9c64c109628bc39.jpg

Polgármesteri köszöntő

Kedves Látogató!

Örülünk, hogy Jásd honlapjára keresett. Ez már azt jelenti, hogy tudja, hogy létezünk. Megtalálta pici, bakonyi zsákfalu településünket, ami az itt lakók számára az otthont, a nyugalmat és a békességet jelenti több száz éve.
Bővebben...

Elektronikus ügyintézés

Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!

Kényelmesés gyors megoldás nyújt a bárhonnan elérhető Önkormányzati Hivatali Portál

Házasságkötés, gyermekszületés, építkezés, autóvásárlás, vállalkozásindítás, mind-mind fontos és örömteli, ugyanakkor kétségtelenül hivatalos ügyintézéssel is járó események. Januártól már minden magyarországi településen, így nálunk is elérhető az Önkormányzati Hivatali Portál szolgáltatás, amelyen keresztül online, akár a saját nappalinkból is kényelmesen és gyorsan intézhetők az önkormányzati hivatali ügyek a hét minden napján. Így életünk kisebb-nagyobb eseményei és azok adminisztrációs feladatai is sokkal könnyebbé válnak.

Évente számos hivatalos ügyben keressük fel a helyi önkormányzatot, a hivatali látogatások száma pedig tovább nő életünk nagy pillanatainál. Anyakönyvi kivonat kiállítása, gépjármű- és építményadó bejelentés, szociális támogatási kérelem benyújtása, szálláshely nyilvántartásba vétel, iparűzési adó bevallás és még sorolhatnánk azon tevékenységeket, melyek általánosan a személyes ügyintézések közé tartoznak és automatikusan a hosszú sorbanállás jut róla eszünkbe. Ez a kép azonban 2019-től teljesen megváltozik, mert az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül már egyre több ügyet elektronikusan is intézhetünk, amikor időnk engedi, akár a vasárnapi ebéd után is.

Az e-ügyintézés országosan egységes ügymenetet biztosít és ahogy a személyes ügyfélfogadásnál megszokhattuk, úgy a digitális térben is végig vezet minket a jól ismert folyamatokon. Első lépésben saját magunk beazonosítása történik, majd a lakossági és vállalkozási ügyintézés kiválasztása, ezt követően pedig a szükséges adatok megadása. Mindezt a legnagyobb biztonság mellett, gyorsabban, átláthatóbban és papírmentesen, vagyis környezetkímélőbb módon tehetjük, mint korábban.

Az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül bejelentkezett felhasználók számos helyi lakossági, ipari, kereskedelmi, szociális vagy adóügyet indíthatnak, az onlineűrlappal nem rendelkező ügyek esetén pedig az e-Papír szolgáltatást lehet igénybe venni.

Az e-ügyintézést választókata belépést követően azonosítja a rendszer és az űrlapok általános adatai automatikusan kitöltésre kerülnek, rövidítve így a ráfordított időt. A felhasználók bármikor nyomon követhetik az általuk elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyeket, így pár kattintás után megismerhetik a folyamatok aktuális állapotát és megnyithatják a lementett űrlapokat.

A gyorsabb ügyintézést támogatja, hogya lakosság mellett a vállalkozások is kényelmesen teljesíthetik adóbevallással kapcsolatos ügyeiket és távolról is lekérhetik helyi adóegyenlegüket és aktuális folyamataik státuszát.

Az Önkormányzati Hivatali Portál ahttps://e-onkormanyzat.gov.hu weboldalon érhető el, melyet településünk weboldalán is megtalálnak.


Önkormányzati ügyek. Mindenkinek. Bárhonnan.

A sorban állás a múlté, intézze ügyeit mostantól online!

Azonline elérhető Önkormányzati Hivatali Portál nemcsak magánszemélyeknek, hanem a vállalkozásoknak is megkönnyíti a mindennapjait. Az e-ügyintézési felületen keresztül az ország bármelyik pontjáról, gyorsan és kényelmesen intézhetők azönkormányzatiügyek. Az elektronikus ügyintézést választók így nemcsak a sorban állás miatti bosszankodástól kímélik meg magukat, hanem támogatják a papírmentes és környezetkímélő ügyintézést is.

Egy új vállalkozás elindítása, vagy egy meglévő adminisztrációs feladatainak teljesítése mellett nehéz a rohanó hétköznapok során még az önkormányzati hivatalt is útba ejteni. Szerencsére manapság erre már nincs feltétlenül szükség, hiszen van olyan digitális tér, amelyre belépve egyre többhelyi hivatali ügy elintézhető.Az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül lakossági, ipari, kereskedelmi, szociális ügyek sora indítható és egyszerűen nyomon követhető.

A portál segítségével a papír alapú, személyes megjelenést igénylő ügyintézés helyett az ország bármely pontjáról, bármikor, kényelmesen, online is intézhetők akár a magán és vállalkozói helyi adóügyek is.Adóigazolás kérhető, túlfizetés esetén átvezetés és visszatérítés kezdeményezhető, gépjármű-, illetve termőföld adó jelenthető be, valamint helyi/önkormányzati adó- és értékbizonyítvány igénylésre is van mód. A helyi iparűzési adó bevallása a portál segítségével szintén könnyűszerrel megoldható, függetlenül attól, hogy általános vagy ideiglenes tevékenységről van szó.

Az elektronikus ügyintézésnek köszönhetően jelentősen megrövidül a helyi adóbevallásra fordított idő. A lakosság mellett a gazdálkodó szervezetek is kényelmesen teljesíthetik helyi adóbevallással kapcsolatos kötelezettségüket, és lekérhetik helyi adóegyenlegüket.Az online rendszerbe való belépést és személyes azonosítást követően ismét időt takarít meg a rendszer a felhasználónak, ugyanis közhiteles nyilvántartásokban meglévő személyes adatok már automatikusan kitöltve jelennek meg az űrlapokon.

Az online ügyintézési felületen közel félszáz különféle ügy indítható, többek között ipari és kereskedelmi, hagyatéki, birtokvédelmi, valamint szociális, sőt az Önkormányzati Hivatali Portálról is közvetlen linken elérhető, az úgynevezett e-Papír szolgáltatás (epapir.gov.hu) segítségével szinte bármilyen egyéb ügy is benyújtható elektronikus úton. A bejelentkezett felhasználók bármikor nyomon követhetik az általuk indított helyi önkormányzati ügyeket, így pár kattintás után megtekinthetik, hol tart az adott ügy, illetve az előzetesen már kitöltött űrlapjaikat is könnyedén elérhetik.

Az Önkormányzati Hivatali Portál az https://e-onkormanyzat.gov.hu weboldalon és településünk weboldalán is elérhető.

 

Óvodai beíratás

Jásd Község Önkormányzata tájékoztatja a Tisztelt Szülőket, hogy az óvodás korú gyermekek beíratása a következő időpontokban lesz.

-          2019. május 3.- péntek 8.00 órától- 16.00 óráig,

-          2019. május 6. – hétfő 8.00 órától- 16.00 óráig,

A beiratkozás helye. Jásdi Mesevár Óvoda

                                   8424 Jásd, Kossuth L u. 114.

Az óvodai felvétel, átvétel jelentkezés alapján történik. Az óvodába a gyermek harmadik életévének betöltése után vehető fel. A szülő gyermeke óvodai felvételét, átvételét bármikor kérheti, a gyermekek felvétele folyamatos.

A gyermeket elsősorban abba az óvodába kell felvenni, átvenni, amelynek körzetében lakik, vagy ahol szülője dolgozik. A felvételről, átvételről az óvoda vezetője dönt.

A 2011. évi CXC tv. 8 § (2) szerint a gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a 3. életévét betölti, a nevelési év kezdő napjától legalább napi 4 órában óvodai foglalkozáson vesz részt. A jegyző,- az egyházi és magán fenntartású intézmények esetében a fenntartó- a szülő kérelmére és az óvodavezető, valamint a védőnő egyetértésével a gyermek jogos érdekét szem előtt tartva, az 5. életév betöltéséig felmentést adhat a kötelező óvodai nevelésben való részvétel alól, ha a gyermek családi körülményei, képességeinek kibontakoztatása, sajátos helyzete indokolja. Jelentkeznie kell annak a szülőnek is, akinek a gyermeke óvodába nem jár és a gyermek 2018. évben 5. életévét betölti, ugyanis a gyermek abban az évben, amelyben az 5. évét betölti, a nevelési év kezdő napjától napi 4 órát köteles óvodai nevelésben részt venni.

A beiratkozáshoz szükséges:

- a gyermek személyazonosítására alkalmas, a gyermek nevére kiállított személyi azonosítót és a lakcímet igazoló hatósági igazolványt,

- a gyermek TAJ kártyája

- továbbá a szülő személyi azonosító és lakcímet igazoló hatósági igazolványa.

Az óvodai felvétel tárgyában meghozott döntést az óvodavezető, legkésőbb 2019. május 27-ig értesítésben közli az érintett szülőkkel.

Kérem, hogy a megadott időben gondoskodjanak a gyermekek beíratásáról.

 

Borteleki Istvánné
Jásd Község Jegyzője

TOP projekt

Az „Energiahatékonyság-központú fejlesztés Jásdon” című projekt melyet Jásd Község Önkormányzata valósít meg. A projekt kódszáma: TOP-3.2.1-16-VE1-2017-00004.

A projekt Jásd Község Önkormányzatának, valamint a jásdi művelődési háznak helyt adó épület energetika fejlesztésére irányul. A projekt célja a hatékony energiahasználat, racionális energiagazdálkodás elősegítése.

A projekt időtartama 20 hónap, 2018.01.01-2019.08.31 közötti időszak.

A projekt 22 276 000 Forintból valósul meg, mely 100%-os támogatási intenzitású.

A projekt

a) az épületek energiahatékonyság-központú fejlesztése, külső határoló szerkezeteik korszerűsítése,

b) fosszilis energiahordozó alapú hőtermelő berendezések korszerűsítése, cseréje, és/vagy a kapcsolódó fűtési és HMV rendszerek korszerűsítése valamint a

c) napelemek telepítése és hőkezelő rendszerre kötése alcélok megvalósítását tűzte ki célul.

Fentieken kívül megvalósul a projektarányos akadálymentesítés, nyilvánosság biztosítás valamint a képzési anyag kidolgozása és képzés tartása az épületet használók számára.

Az ingatlanon egy 1975-76–ban épített földszintes, téglalap alaprajzi elrendezésű épület található, hátul, WC blokk-ként funkcionáló hozzátoldással. A 217 m2 hasznos alapterületű épület funkcióját tekintve részben Polgármesteri Hivatalként, részben Kultúrházként működik. Az épületről készült energetikai tanúsítvány is alátámasztja, hogy az épület energetikailag rendkívül elavult, korszerűtlen. Üzemeltetése gazdaságtalan, drága. Az épület jelenlegi energetikai besorolása „II” azaz „Rossz”, mely a fejlesztés által „CC”, azaz „korszerű” kategóriába kerül, tehát jelentős energiamegtakarítás várható, így csökken az épület üzemeltetési költsége.

Az épület mennyezetének egy részén fém vázas gipszkarton álmennyezet készül 20 cm vastag kőzetgyapot szigeteléssel. Az épület belül akadálymentesnek számít. A beruházás során kialakításra kerül akadálymentes főbejárati és egy akadálymentes WC is. Az épületben a teljes fűtésrendszer újra kiépítését tervezzük.

A rendszer jelentősen csökkenti az épület vásárolt energiafelhasználását.

Kérjük, kövessék nyomon a fejlesztést, melynek lépéseiről folyamatosan beszámolunk, itt a honlapon.

Tájékoztató

T á j é k o z t a t ó

Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy Öskü, Tés és Jásd települések Főépítésze 2019. I félévében az alábbi időpontokban tart ügyfélfogadást az Ösküi Közös Önkormányzati Hivatal (8191 Öskü, Szabadság tér 1.) épületében:

2019. január 28.
         február 25.
         március 25.
         április 29.
         május 27.
         június 24.

Öskü, 2019. január 7.

Borteleki Istvánné
jegyző

Tájékoztató

TÁJÉKOZTATÁS határidő módosításról

azengedély nélkül fúrt vagy ásott kutak engedélyeztetéséről

Az Országgyűlés 2018. december 20-án módosította a 1995. évi LVII törvényt az engedély nélkül vagy engedélytől eltérően létesített vagy üzemeltetett felszín alatti vízkivételt biztosító vízilétesítmények bejelentése vonatkozásában.

A1995. évi LVII törvény 29. § (7) bekezdése szerint a módosítás a következő:

„(7) Mentesül a vízgazdálkodási bírság megfizetése alól az a létesítő vagy üzemeltető, aki az egyes belügyi tárgyú és más kapcsolódó törvények módosításáról szóló 2018. évi CXXI. törvény (a továbbiakban: Vgtv.mód2.) hatálybalépését megelőzően engedély nélkül vagy engedélytől eltérően létesített vagy üzemeltet felszín alatti vízkivételt biztosító vízilétesítményt, ha a vízjogi fennmaradási engedélyezési eljárást 2020. december 31-ig kérelmezi.”

Tehát 2020. december 31-ig lehet büntetlenül bejelenteni a Magyarországon a 2018. december 21-et megelőzően engedély nélkül fúrt kutakat.

A honlapon lévő tájékoztató egyéb része változatlan.

Öskü, 2019. január 2.

Borteleki Istvánné
jegyző

Tájékoztató

TÁJÉKOZTATÁS

az engedély nélkül fúrt vagy ásott kutak engedélyeztetéséről

Az Országgyűlés 2017. évben is módosította a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvényt (a továbbiakban: Vgtv.), amely 2018. január 1. lépett hatályba. A módosítás értelmében mentesül a vízgazdálkodási bírság megfizetése alól az a létesítő, aki 2018. január 1-jét megelőzően engedély nélkül vagy engedélytől eltérően létesített vízkivételt biztosító vízilétesítményt, ha a vízjogifennmaradási engedélyezési eljárást 2018. december 31-ig kérelmezi, és az engedély megadásának feltételei fennállnak.

-További információk megtekintése-

-Kérelem letöltése-

Felhívás

A VERGA Veszprémi Erdőgazdaság Zrt. felhívja a figyelmet, hogy az erdőről, az erdő védelméről és az erdőgazdálkodásról szóló 2009. évi XXXVII. törvény 94. § (1) bekezdés a) pontja alapján erdőlátogatási korlátozást vezet be a mellékelt térkép szerinti törzsterületeken.

A korlátozás időszaka: 2018. szeptember 1. – 2018. október 15., 9:00 óra előtt és 16:00 óra után.

A tilalmi időszakban a területen nagyvad vadászat folyik, amely az erdő látogatóinak életét, testi épségét veszélyezteti.

Tisztelettel:

VERGA Veszprémi Erdőgazdaság Zrt.

 

Térkép letöltése

Értesítés

Értesítjük a Tisztelt Lakosságot, hogy az Ösküi Közös Önkormányzati Hivatal

nyári igazgatási szünet okán

zárva tart 2018. augusztus 6. és 2018. augusztus 17. közt.

A nyári zárva tartása közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdése alapján a közös hivatalt alkotó képviselő-testületek hozzájárulásával történik, melyre a szabadságok kiadása miatt van szükség.

Az igazgatási szünet időtartama alatt a Hivatalban az ügyfélfogadás az alábbiak szerint történik:

a) az Ösküi Közös Önkormányzati Hivatal Öskü székhelyén az igazgatási szünetben minden hétfő és szerdai napon 9.00 órától 15 óráig a Hivatalban az ügyintézés ügyelet tartása mellett valósul meg.

b) az Ösküi Közös Önkormányzati Hivatal Jásdi Kirendeltségén az igazgatási szünetben minden hétfőn 9.00 órától 15 óráig az ügyintézés ügyelet tartása mellett valósul meg. A többi napokon a kirendeltség zárva tart.

c) az Ösküi Közös Önkormányzati Hivatal Tési Ügyfélszolgálatán az igazgatási szünetben minden hétfőn 9.00 órától 15 óráig az ügyintézés ügyelet tartása mellett valósul meg. A többi napokon az ügyfélszolgálat zárva tart.

Az igazgatási szünet idején a Veszprém Megyei Kormányhivatal Várpalotai Járási Hivatalának ügysegédje sem tart ügyfélfogadást. Járási Hivatalt érintő ügyekben a Várpalotai Járási Hivatal Várpalota, Gárdonyi Géza u. 39. szám alatt várja ügyfélfogadási időben az ügyfeleket.

Augusztus 21-én (kedden) ismét a megszokott ügyfélfogadási rend szerint várjuk kedves ügyfeleinket.

Együttműködésüket köszönjük!

                                                              Borteleki Istvánné sk.
                                                                           jegyző

Alkategóriák