Címlap

Jásd

 

Üdvözöljük Jásd község honlapján!

 

0e540523759c0a0c83be3668a5d329bf.jpg

36c9b876513270f61435a16ff8112089.jpg

924bf2b98bce56f974e647d2802e2be9.jpg

14d579582df05379413ff368127e7b0a.jpg

5f3f3a04856371b8dd8d7d205dd185d2.jpg

fe0af22c6ee0e589236fdc973b97e327.jpg

ae12602ab75a7d9359d16d0983a17563.jpg

8ec618196ae9f374733825c3df29d0bf.jpg

b9c726ca2cc77b06bde5fa0e60ae0e78.jpg

b92cd8190192898ad9c64c109628bc39.jpg

Polgármesteri köszöntő

Kedves Látogató!

Örülünk, hogy Jásd honlapjára keresett. Ez már azt jelenti, hogy tudja, hogy létezünk. Megtalálta pici, bakonyi zsákfalu településünket, ami az itt lakók számára az otthont, a nyugalmat és a békességet jelenti több száz éve.
Bővebben...

Értesítés

 

Értesítjük a Tisztelt Lakosságot, hogy az Ösküi Közös Önkormányzati Hivatal

 

nyári igazgatási szünet okán

 

zárva tart 2020. augusztus 10. és 2020. augusztus 23. között.

 

A nyári zárva tartása közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdése alapján a közös hivatalt alkotó képviselő-testületek hozzájárulásával történik, melyre a szabadságok kiadása miatt van szükség.

 

Az igazgatási szünet időtartama alatt a Hivatalban az ügyfélfogadás az alábbiak szerint történik:

 

a) az Ösküi Közös Önkormányzati Hivatal Öskü székhelyén az igazgatási szünetben minden hétfő és szerdai napon 9.00 órától 15 óráig a Hivatalban az ügyintézés ügyelet tartása mellett valósul meg.

b) az Ösküi Közös Önkormányzati Hivatal Jásdi Kirendeltségén az igazgatási szünetben minden hétfőn 9.00 órától 15 óráig az ügyintézés ügyelet tartása mellett valósul meg. A többi napokon a kirendeltség zárva tart.

c) az Ösküi Közös Önkormányzati Hivatal Tési Ügyfélszolgálatán az igazgatási szünetben minden hétfőn 9.00 órától 15 óráig az ügyintézés ügyelet tartása mellett valósul meg. A többi napokon az ügyfélszolgálat zárva tart.

 

Az igazgatási szünet idején a Veszprém Megyei Kormányhivatal Várpalotai Járási Hivatalának ügysegédje sem tart ügyfélfogadást. Járási Hivatalt érintő ügyekben a Várpalotai Járási Hivatal Várpalota, Gárdonyi Géza u. 39. szám alatt várja ügyfélfogadási időben az ügyfeleket.

 

Augusztus 24-én (hétfőn) ismét a megszokott ügyfélfogadási rend szerint várjuk kedves ügyfeleinket.

Együttműködésüket köszönjük!

 Borteleki Istvánné
jegyző

EFOP Támogatás

A projekt befejezésének ideje: 2020 október 31.

Sajtóközlemény megtekintése

Pénzügyi ügyintéző munkakör

Ösküi Közös Önkormányzati Hivatal

a "Közszolgálati tisztviselőkről szóló" 2011. évi CXCIX. törvény 45. § (1) bekezdése alapján
pályázatot hirdet

Ösküi Közös Önkormányzati Hivatal

pénzügyi ügyintéző

munkakör betöltésére.

 

A közszolgálati jogviszony időtartama
határozott idejű 2020. június 1-től 2022. augusztus 31-ig tartó közszolgálati jogviszony

Foglalkoztatás jellege:
Teljes munkaidő

A munkavégzés helye:
Veszprém megye, 8191 Öskü, Szabadság tér 1.

A teljes pályázat megtekintése.

Tájékoztató

Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy Öskü, Tés és Jásd települések Főépítésze 2020. II félévében az alábbi időpontokban tart ügyfélfogadást az Ösküi Közös Önkormányzati Hivatal (8191 Öskü, Szabadság tér 1.) épületében:

2020.

  • július 27.
  • augusztus 31.
  • szeptember 28.
  • október 26.
  • november 30.
  • december 14.

Öskü, 2020. május 4.

 Borteleki Istvánné
jegyző

Rendkívüli tájékoztató

Átalános és polgármesteri tájékoztatók a koronavírussal kapcsolatban!

Kérem kattintson a képre:

Tájékoztató a szabadtéri tűzgyújtás szabályainak változásáról

A szabadtéri tüzek szempontjából a tavasz a legveszélyesebb időszak, hiszen a jó időben egyre többen választanak szabadtéri programokat vagy kezdik meg a kerti munkálatokat. A veszélyt egyrészről a száraz aljnövényzet és avar jelenti, amelyben könnyen és gyorsan terjed a tűz. Kockázatot jelenthet a gondatlanság is, a szabadban keletkezett tüzek 99 százalékát emberek okozzák.

Szabadtéri tűzgyújtás és tűzmegelőzés szabályai

Az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló 54/2014. (XII. 5.) BM rendeletalapján 2020. január 22-től változtak a szabadtéri tűzgyújtás, az égetés szabályai.

Általában tilosszabadtéren égetni, kivéve ott, ahol azt jogszabállyal, külön meghatározott esetekben és feltételekkel megengedik.

Ha jogszabály másként nem rendelkezik, az ingatlan tulajdonosa, használója köteles a területet éghető hulladéktól és további hasznosításra nem kerülő száraz növényzettől mentesen tartani. 

Belterületencsak abban az esetben lehet növényi hulladékot égetni, ha azt önkormányzati rendelet megengedi. Az égetés lehetőségéről, rendeletben megengedett időszakáról érdeklődjön az érintett település önkormányzatánál.

Külterületen az ingatlan tulajdonosa, használója atűzvédelmi hatóság részére történő írásos bejelentést követően legfeljebb 10 hektár egybefüggő területen irányított égetést végezhet. Az irányított égetés végzésének időpontját, terjedelmét, földrajzi koordinátákkal vagy helyrajzi számmal megadott helyét annak megkezdése előtt 5 nappal az illetékes hivatásos katasztrófavédelmi szerv területi szervéhez – megyei igazgatósághoz - írásban, elektronikus formában a This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. címre be kell jelenteni.

Az irányított égetéscsak úgy végezhető, hogy az a környezetére tűz- és robbanásveszélyt ne jelentsen. Az irányított égetés során a tűz nem hagyható őrizetlenül, és veszély esetén, vagy ha az irányított égetést befejezték, azt azonnal el kell oltani, a helyszínt gondosan át kell vizsgálni, és a parázslást, izzást – vízzel, földtakarással, kéziszerszámokkal – meg kell szüntetni.

Az irányított égetés során a tarlóégetés csak az alábbiak szerint végezhető:

  • a tarlónak minden oldalról egyidejűleg történő felgyújtása tilos; az égetéshez csak a tarlómaradványok használhatók fel; a szalmát elégetéssel megsemmisíteni, lábon álló gabonatábla mellett tarlót égetni tilos,
  • a tarlót vagy az érintett szakaszokat a tarlóégetés megkezdése előtt legalább 3 méter szélességben körül kell szántani, és az adott területen az apró vadban okozható károk elkerülése érdekében vadriasztást kell végrehajtani, a fasorok, facsoportok védelmére a helyi adottságoknak megfelelő, de legalább 6 méteres védősávot kell szántással biztosítani,
  • tarlóégetés tíz hektárnál nagyobb területen szakaszosan végezhető, és csak az egyik szakasz felégetése után lehet a másik szakasz felégetéséhez hozzáfogni,
  • a tarlóégetés során tűzoltásra alkalmas kéziszerszámmal ellátott, megfelelő létszámú, kioktatott személy jelenlétéről kell gondoskodni, és legalább egy traktort ekével a helyszínen készenlétben kell tartani.

A lábon álló növényzet, avar és egyéb növényi hulladék irányított égetésesorán szintén a tarlóégetésre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

A szabadtéren keletkező tüzek megelőzése érdekében a vasút és a közút mindkét oldalán annak kezelője köteles a szélső vasúti vágánytengelytől mérve legalább 4,0 méter széles, a közút szélétől mérve legalább 3 méter széles védősávot kialakítani. A védősávot éghető aljnövényzettől, gallytól tisztán kell tartani. A folyamatos tisztán tartásról, éghető anyagtól mentes állapotban tartásról a védősávval érintett terület tulajdonosa, kezelője, haszonbérlője köteles gondoskodni.

Továbbra is megengedett a kerti grillezés és a tűzön történő sütés-főzés a tűz állandó felügyelete mellett.

Tűzgyújtási tilalom esetén az érintett területen akkor sem megengedett a tűzgyújtás, ha azt egyébként más jogszabály megengedi.

Jogszabálytól eltérő vagy hatósági engedély hiányában végzett tűzgyújtási tevékenység tűzvédelmi bírságot von maga után!

Ha a jogszabálynak megfelelően és/vagy engedéllyel végezzük az égetést:

  • Csak kiszáradt növényi hulladékot égessünk. A nedves, frissen levágott levelek, gallyak égetése fokozott füstképződéssel jár, amely balesetveszélyt, légzési nehézségeket okozhat.
  • Úgy gyújtsunk tüzet, hogy az a környezetére veszélyt ne jelentsen, növényi hulladék közelében más éghető anyag, épület ne legyen.
  • A szabadban meggyújtott tüzet soha ne hagyjuk felügyelet nélkül. Az esetlegesen feltámadó szélben a lángok pillanatokon belül tovább terjedhetnek.
    Minden esetben gondoskodjunk megfelelő mennyiségű oltóanyagról.
  • Mindig legyen nálunk a tűz oltására alkalmas kézi szerszám.
  • Csak akkora tüzet gyújtsunk, amekkorát folyamatosan felügyeletünk alatt tudunk tartani.
  • Tájékozódjunka várható időjárásról, mert a szél kedvez a tűz gyors továbbterjedésének.
  • Ha mégis elszabadulnak a lángok, haladéktalanul értesítsük a katasztrófavédelmet a 112-es segélyhívón.

Az erdőtüzek megelőzéséről:

  • Csak a kijelölt tűzrakó helyeken, szélcsendes időszakbangyújthatunk tüzet, például szalonnasütés céljából. A kijelölt tűzrakó helyek jól felismerhetőek, állandó szegéllyel rendelkeznek, környékükön általában padok, asztalok is találhatók.
  • Legyen nálunkkét-három liter víz, amivel távozáskor az izzó parazsat eloltjuk.
  • Víz hiányában a tűzrakás helyét földdel fedjük be.

A tájékoztató szövege és a külterületi irányított égetési bejelentő lap letölthető az alábbi linkről:

https://veszprem.katasztrofavedelem.hu/application/uploads/documents/2020-01/68618.pdf

Elektronikus Fizetési Szolgáltatás tájékoztató

Az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése (ASP 2.0) elnevezésű projekt fejlesztéseinek köszönhetően már az Önök számára is elérhető az adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségek online lekérdezése és befizetése.

A település honlapján található ÖNKORMÁNYZATI ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉS felületre vagy a https://e-onkormanyzat.gov.hu oldalra kattintva az ügyfél a kiválasztott önkormányzathoz tartozó adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségét (pl. gépjárműadó, kommunális adó stb.) elektronikus úton teljesítheti, az interneten keresztüli bankkártyás fizetés segítségével.

Az Elektronikus Fizetési szolgáltatás igénybevételéhez KAÜ bejelentkezés (pl. ügyfélkapus azonosító) szükséges, és egy tranzakcióval akár több adószámlán fennálló tartozás is befizethető.

Tájékoztatjuk továbbá Önöket, hogy a sikeres fizetéseket követően a bankok által küldött visszaigazoló SMS tartalmára nincs ráhatásunk. Az SMS-ben esetlegesen előforduló Budapest városnév a Magyar Államkincstár székhelyére utal, nem a kedvezményezett önkormányzatra.

Kéményseprési tájékoztató

Tisztelt Ügyfelünk!
 
A katasztrófavédelem kéményseprőipari szerve az ügyfelek és a szakemberek
egészségének megőrzése érdekében a március 17-e utáni időszakra meghirdetett
társasházi sormunkáit teljes ellátási területén – így Veszprém megyében is –
felfüggeszti és átütemezi, vagyis a kötelező ellenőrzésekre később kerül sor.
 
Ez a változás részben érinti az egylakásos ingatlanok kéménytulajdonosainak kérésére,
egyeztetett időpontokban elvégzendő ellenőrzéseket és megrendeléseket is, amelyeket
szervezetünk szintén megpróbál átütemezni, kivéve, ha az ellenőrzési időpont közös
megváltoztatására már nincs lehetőség, vagy ha az ellenőrzés elvégzését halaszthatatlan
fontosságú probléma indokolja.

Nincs változás a műszaki vizsgálatokat, vagy üzemzavar elhárítást érintő
megrendelések teljesítésében, és a kéményseprőipari nyilatkozatokhoz kötődő feladatok
ellátásában. Ezeket a munkákat a kéményseprők továbbra is elvégzik.

Az ügyfélszolgálat működése zavartalan, de kérjük, hogy a személyes megjelenés előtt
egyeztessenek időpontot a Veszprém megyei ellátási csoport mobilszámán:  
+36 (30) 839 8754, illetve ügyintézésükhöz válasszák inkább a 1818 9-1-es telefonos, a
https://kemenysepres.katasztrofavedelem.hu/ weboldalon regisztráció nélkül működő
online, vagy más írásbeli (BM OKF GEK, 1903 Budapest, Pf.: 314.;
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.) csatornákat.

A járvány miatt az általános udvariasság szabályai is megváltoztak. Szakembereink
kerülik a kézfogást, és védőeszközökkel – szájmaszk, védőszemüveg, és kesztyű
viselésével –, valamint sűrű kézmosással és kézfertőtlenítéssel védekeznek a vírus
terjedése ellen. 

Óvodai beiratkozás!

IDŐPONTÉS ELJÁRÁSREND VÁLTOZÁS AZ ÓVODAI BEIRATKOZÁSOK ESETÉBEN

Tisztelt Szülők, Törvényes Képviselők!

A fennálló járványügyi helyzetre való tekintettel az emberi erőforrások minisztere a 2020/2021-es nevelési évre történő óvodai beiratkozások vonatkozásában egyedi eljárási szabályokat határozott meg a 7/2020.(III.25) EMMI határozatában.A koronavírus-járvány miatt a Kormány által kihirdetett országos veszélyhelyzetben az óvodai beiratkozás kapcsán kérem, hogy elsősorban a telekommunikációs eszközök segítségével (telefon, internet) tájékozódjon a kiválasztott intézmény beiratkozási rendjéről, illetve egyeztessen az óvodával, hogy gyermeke beiratkozása személyes találkozás nélkül milyen formában tehető meg.

Ha a szülő nem a kötelező felvételt biztosító óvodába szeretné gyermekét beíratni, akkor ezt a szándékát – a körzetes óvoda nevének és címének megjelölésével – elektronikus úton, telefonon vagy – különösen indokolt esetben – személyesen jelezze az általa választott óvoda vezetőjének 2020. április 17-ig.

Amint azt előző közleményünkben jeleztük, hogy a fennálló helyzetre való tekintettel elektronikus úton is történhet a gyermek jelentkeztetése. Ebben az esetben kérjük a szülőket, hogy a gyermek TAJ számát küldjék csak meg, mert a többi adat a hivatalosan megkapott központi listában szerepel.

A beiratkozáshoz szükséges:

- a gyermek nevére kiállított személyazonosságot igazoló hatósági igazolványok

- a gyermek TAJ kártyája

- továbbá a szülő személyazonosságát igazoló hatósági igazolványokat és lakcímet igazoló hatósági igazolványát.

A beiratkozáshoz szükséges iratok bemutatására a gyermek első óvodai nevelési napján kerül majd sor!

Az elektronikus jelentkezéseket az intézmény 2020. 04.06-2020.04.08-ig fogadja.

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. e-mail címre

Amennyiben ez nem megoldott és személyesen kívánnak megjelenni, kérem, hogy a 06/20/9495806-os telefonszámon kérjenek időpontot az óvodavezetőtől. Ebben az esetben az óvodavezető a veszélyhelyzet által megkövetelt egészségügyi szempontokra különös figyelemmel:

2020. április 8-án reggel 8:00- 16:00-ig szervezi mega beiratkozást.

A gyermek felvételéről legkésőbb 2020. április 21.-ig döntés születik, és erről az óvodavezető írásban értesíti a gyermeket nevelő szülőt, illetve a nem a felvételi körzetébe tartozó gyermek felvételére vonatkozóan legkésőbb 2020.április 30.-ig a szülőt, és az érintett kötelező felvételt biztosító óvoda vezetőjét értesíti.

Felhívjuk a szülők figyelmét, hogy a kötelező felvételt biztosító óvoda 2020. április 21-ig hivatalból felveszi a körzetébe tartozó azon gyermeket, akivel kapcsolatosan nem érkezett jelzés arról, hogy más óvoda felvette.

A 2011. évi CXC tv. 8 § (2) szerint a gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a 3. életévét betölti, a nevelési év első napjától, vagyis szeptember 1-tőlkezdődően napi négy órát óvodai nevelésben köteles részt venni.A hatályos jogszabályi rendelkezések alapján a szülők – legkésőbb a tárgyév május 25-éig benyújtott – kérelemben kérelmezhetik a területileg illetékes járási hivatalnál gyermekük óvodakezdésének halasztását. A járási hivatal a szülői kérelem alapján, a gyermek jogos érdekeit szem előtt tartva felmentheti a gyermeket az óvodai foglalkozáson történő részvétel alól annak az évnek az augusztus 31. napjáig, amelyben a gyermek a negyedik életévét betölti, ha ezt a gyermek családi körülményei, sajátos helyzete indokolja. A kérelem benyújtásával kapcsolatban forduljanak a lakóhelyük alapján területileg illetékes járási hivatalhoz.

A hatályos jogszabályok értelmében 2020. január 1-jétől abban az esetben, ha az óvodaköteles gyermek családjával éppen külföldön él, ezt a tényt az Oktatási Hivatal részére be kell jelenteni. A bejelentéshez használható űrlap elérhető az Oktatási Hivatal honlapján (www.oktatas.hu) a Köznevelés menüpont Külföldi távozás bejelentése pontjából vagy a https://www.oktatas.hu/kozneveles/kulfoldre_tavozas_bejelentese oldalról közvetlenül. A bejelentőlap elektronikus kitöltését követően a kérelmet aláírva a következő postacímre kell megküldeni: Oktatási Hivatal Köznevelési Nyilvántartási Főosztály, 1363 Budapest, Pf. 19.

Kérem, hogy a megadott időben gondoskodjanak a gyermekek beíratásáról.
 

Borteleki Istvánné

Öskü Község Jegyzője

Értesítés

Értesítjük a község lakosságát, hogy a települési Főépítész Kéri Katalin 2019. október 28-a hétfő helyett

2019. október 29-én kedden délelőtt tart ügyfélfogadást az Ösküi Közös Önkormányzati Hivatalban.

Öskü, 2019. október 15.

Borteleki Istvánné
jegyző

Alkategóriák